Skip to content
vecton wdrożenie live chat
Wiele firm nie zdaje sobie sprawy ze znaczenia obsługi klienta w ich biznesach internetowych. Jednym z wyzwań związanych z handlem elektronicznym jest to, że odwiedzający nie mają możliwości rozmowy z konsultantem bądź sprzedawcą, który w sklepie stacjonarnym na bieżąco odpowiada na ich pytania i wątpliwości.

Live Chat, czyli czat na żywo, to podstawowa koncepcja, którą powinna wypróbować każda firma e-commerce. Ma on wiele korzyści, które sprawią, że Twój biznes internetowy odniesie sukces, szczególnie podczas pandemii COVID-19. W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto wdrożyć Live Chat oraz jak odpowiednio to zrobić.

1. Większa satysfakcja użytkownika z obsługi

Czat na żywo znacznie skraca czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem w porównaniu do Infolinii czy kontaktu mailowego. Większość narzędzi pozwalających na wdrożenie Live Chatu wyświetla konsultantowi, z jakiej podstrony kontaktuje się klient. Pozwala to na szybką weryfikację zgłoszenia. Możemy udzielić użytkownikowi interesujących go informacji, których nie mógł odnaleźć na stronie, np. sprawdzić parametry produktu, który oglądał czy zweryfikować status jego zamówienia. Dzięki tym działaniom zwiększamy satysfakcję użytkownika z obsługi.

2. Wyższy współczynnik konwersji

Liczne badania pokazują, że klienci, którzy biorą udział w czacie na żywo przed zakupem, mają zdecydowanie wyższe współczynniki konwersji. Jest to zauważalne szczególnie podczas pandemii COVID-19, gdzie większość sklepów stacjonarnych jest zamknięta. W wielu biznesach rola doradcy odgrywa bardzo duże znaczenie. Bywa, że odwiedzający nie potrafią odnaleźć produktu odpowiadającego ich potrzebom i poszukują porady. Dzięki czatowi na żywo możesz znacznie przyspieszyć decyzję zakupową. Innym przykładem są firmy, których klienci cechują się niskim zaawansowaniem technologicznym. W tym przypadku ścieżka zakupowa online jest dla użytkowników skomplikowana, potrzebują oni wsparcia, które mogą na bieżąco uzyskać podczas rozmowy z konsultantem na czacie.

3. Bezcenny feedback

Czat na żywo pozwala Ci także na zebranie wielu opinii na temat Twojego sklepu internetowego, również tych negatywnych. Dzięki rozmowie z klientem możesz dowiedzieć się, z jakimi problemami w procesie zakupowym zmagają się użytkownicy, jakich informacji poszukują, co zrobiło na nich dobre wrażenie, a co wymaga poprawy? Pomoże Ci to w zoptymalizowaniu swojej strony.

Live Chat może znacznie zwiększyć potencjał Twojej firmy. Musisz jednak pamiętać, by odpowiednio go wdrożyć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą:

  • Przeszkol swoich pracowników w rozmowie z klientami, by zapewnić jak najwyższy poziom obsługi klienta;
  • Zaangażuj odpowiednią ilość konsultantów, by na bieżąco odpowiadać na zapytania użytkowników;
  • Zapoznaj się z typowymi scenariuszami dla użytkowników biorących udział w czacie na żywo;
  • Unikaj odpowiedzi brzmiących automatycznie, bądź zaangażowany w odpowiedziach;
  • Badaj satysfakcję z rozmowy z konsultantem;
  • Analizuj wyniki czatu na żywo.

Wiele narzędzi Marketing Automation oferuje coraz lepsze moduły Live Chat. Chcesz skorzystać z nich w swojej firmie, ale nie wiesz, które wybrać? Potrzebujesz wsparcia w obsłudze swojego systemu Customer Data Platform? A może Twój zespół marketingu potrzebuje jedynie eksperckich rekomendacji? Chętnie Ci pomożemy. Skontaktuj się z nami i wspólnie wykorzystajmy potencjał automatyzacji marketingu.