Skip to content
vecton planowanie wielokanałowej komunikacji

Zaplanuj sekwencję komunikatów

W tym roku spodziewamy się bardziej Black Week niż tylko Black Friday. Planując kampanię rozłożoną w czasie zadbaj o przemyślaną sekwencję następujących po sobie kolejnych komunikatów, które będziesz przekazywać klientom we wszystkich kanałach. Jeśli klient nie otworzył Twojego e-maila, czy nie kliknął w reklamę, wówczas najlepiej przyjąć, że nie zauważył danego komunikatu i go powtórzyć – także w innych kanałach. Jeśli zaś zauważył, pora zmienić prezentowaną mu kreację według wcześniej przygotowanego planu. Ważne jest aby zmiana komunikatu na kolejny nastąpiła nie tylko w kanale, w którym klient zareagował, ale też we wszystkich innych.

Wykorzystaj szansę lojalizacji

Black Friday to wyjątkowa okazja do wzmocnienia relacji z klientami oraz, ogólnie, poprawy lojalności. Oczywiście nie jest łatwo przebić się w natłoku wiadomości, ale pamiętaj, że osoby, które już miały doświadczenie z Twoją marką, będą skłonne zwrócić uwagę na Twój przekaz. Tym bardziej jeśli będzie to przekaz spersonalizowany i wyjątkowy. Przygotuj zatem coś specjalnego dla lojalnych klientów!

Dbaj o reputację domeny mailingowej

Zakładamy, że na co dzień stosujesz się do dobrych praktyk w wysyłce kampanii e-mail. Nie zaniedbaj tego zwyczaju w okresie Black Week, bo możesz więcej stracić w długim okresie niż zyskać w krótkim. Z całą pewnością nie wysyłaj masowych kampanii do wszystkich kontaktów nieaktywnych dłużej niż 6 miesięcy, bo Twoja domena może być uznana za spamującą.

Używaj spersonalizowanych powiadomień web-push

Web-pusha możesz używać podobnie jak e-maila czy SMSa – jako elementu sekwencji komunikatów w scenariuszu automatyzacji. Często segmenty osób, które aktywnie odbierają wiadomości w tych kanałach są w dużym stopniu rozłączne, dlatego wbudowanie tych trzech kanałów we wspólnych scenariuszach skutecznie rozszerza zasięg kampanii. Treść webpusha może być tak samo personalizowana jak treść emaila lub smsa, a w dodatku jest to kanał darmowy.

Wysyłaj SMSy, ale mądrze

SMS to kanał płatny, a na dodatek intruzywny. Traktuj go z ostrożnością i używaj jeśli masz dostosowaną do odbiorcy i atrakcyjną ofertę. Dobrą praktyką jest wysyłka wiadomości w pierwszej kolejności innymi kanałami i w dalszym kroku wysłanie SMSa tylko do osób, które na te pierwsze komunikaty nie zareagowały.

Podsumowanie

Jeśli posiadasz wdrożoną platformę Marketing Automation, zapewne masz wiele możliwości w tym zakresie komunikacji wielokanałowej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tych technologii, lub czujesz, że nie wykorzystujesz ich pełnego potencjału – zwróć się do nas!