Skip to content
vecton planowanie wielokanałowej komunikacji
W poprzednim artykule opowiedzieliśmy o tym jak wykorzystywać rekomendacje produktowe w czasie Black Friday. Załóżmy, że przygotowaliśmy już zestaw ofert na nadchodzący Black Friday. Powstaje pytanie: jak efektywnie przekazać te oferty naszym odbiorcom, biorąc pod uwagę, że są oni otoczeni wieloma komunikatami innych marek. Oczywiście bardzo pomocna jest komunikacja wielokanałowa, która pozwala zmaksymalizować szanse tego, że klienci zwrócą uwagę na nasz przekaz. Jak zaprojektować wielokanałową kampanię na Black Friday? Poniżej przekazujemy kilka wskazówek i inspiracji.

Zaplanuj sekwencję komunikatów

W tym roku spodziewamy się bardziej Black Week niż tylko Black Friday. Planując kampanię rozłożoną w czasie zadbaj o przemyślaną sekwencję następujących po sobie kolejnych komunikatów, które będziesz przekazywać klientom we wszystkich kanałach. Jeśli klient nie otworzył Twojego e-maila, czy nie kliknął w reklamę, wówczas najlepiej przyjąć, że nie zauważył danego komunikatu i go powtórzyć – także w innych kanałach. Jeśli zaś zauważył, pora zmienić prezentowaną mu kreację według wcześniej przygotowanego planu. Ważne jest aby zmiana komunikatu na kolejny nastąpiła nie tylko w kanale, w którym klient zareagował, ale też we wszystkich innych.

Wykorzystaj szansę lojalizacji

Black Friday to wyjątkowa okazja do wzmocnienia relacji z klientami oraz, ogólnie, poprawy lojalności. Oczywiście nie jest łatwo przebić się w natłoku wiadomości, ale pamiętaj, że osoby, które już miały doświadczenie z Twoją marką, będą skłonne zwrócić uwagę na Twój przekaz. Tym bardziej jeśli będzie to przekaz spersonalizowany i wyjątkowy. Przygotuj zatem coś specjalnego dla lojalnych klientów!

Dbaj o reputację domeny mailingowej

Zakładamy, że na co dzień stosujesz się do dobrych praktyk w wysyłce kampanii e-mail. Nie zaniedbaj tego zwyczaju w okresie Black Week, bo możesz więcej stracić w długim okresie niż zyskać w krótkim. Z całą pewnością nie wysyłaj masowych kampanii do wszystkich kontaktów nieaktywnych dłużej niż 6 miesięcy, bo Twoja domena może być uznana za spamującą.

Używaj spersonalizowanych powiadomień web-push

Web-pusha możesz używać podobnie jak e-maila czy SMSa – jako elementu sekwencji komunikatów w scenariuszu automatyzacji. Często segmenty osób, które aktywnie odbierają wiadomości w tych kanałach są w dużym stopniu rozłączne, dlatego wbudowanie tych trzech kanałów we wspólnych scenariuszach skutecznie rozszerza zasięg kampanii. Treść webpusha może być tak samo personalizowana jak treść emaila lub smsa, a w dodatku jest to kanał darmowy.

Wysyłaj SMSy, ale mądrze

SMS to kanał płatny, a na dodatek intruzywny. Traktuj go z ostrożnością i używaj jeśli masz dostosowaną do odbiorcy i atrakcyjną ofertę. Dobrą praktyką jest wysyłka wiadomości w pierwszej kolejności innymi kanałami i w dalszym kroku wysłanie SMSa tylko do osób, które na te pierwsze komunikaty nie zareagowały.

Podsumowanie

Jeśli posiadasz wdrożoną platformę Marketing Automation, zapewne masz wiele możliwości w tym zakresie komunikacji wielokanałowej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tych technologii, lub czujesz, że nie wykorzystujesz ich pełnego potencjału – zwróć się do nas!